Dilimizin Zenginlikleri Projesi kasım ayı faaliyetimiz 'Bilen Oturur" sınıflarımızda renkli görüntüler ortaya çıkardı.

Millî Eğitim Bakanımız Sayın Yusuf Tekin, sosyal ve kültürel etkinlikler yoluyla öğrencilerin dilin zenginliklerini tanımasını ve kültür taşıyıcısı olan sözcüklerle buluşmalarını sağlamak amacıyla okul öncesinden liseye tüm sınıf kademelerinde uygulanmak üzere “Dilimizin Zenginlikleri Projesi” başlatıldı.

Bu kapsamda Dilimizin Zenginlikleri Projesi kasım ayı faaliyetimiz 'Bilen Oturur"   sınıflarımızda renkli görüntüler ortaya çıkardı.


Bilen Oturur
Bu oyun yeni öğrenilen kelimelerin kavratılmasında etkin olarak kullanılabilir. Öğretmen, yeni öğrenilen kelimeleri ve bu kelimelerin eş anlamlılarını tahtaya yazmalıdır. Sınıftaki bütün öğrencileri ayağa kaldırmalı ve tahtadaki kelimelerin eş anlamlısını sırayla öğrencilere sormalıdır. Doğru yanıtı veren ayaktaki öğrenci yerine oturur. Tahtadaki bütün kelimelerin eş anlamlıları bulunana kadar etkinlik devam eder.

Bilen oturur etkinliğinin faydaları

  • Öğrencilerin yeni kelimeleri daha kolay öğrenmelerine yardımcı olur.
  • Öğrencilerin aktif katılımını teşvik ederek dikkatlerini sürdürmelerine yardımcı olur.
  • Öğrencilerin kelimelerin eş anlamlılarını öğrenmelerine yardımcı olur.
  • Öğrencilerin kelime dağarcığını geliştirmelerine yardımcı olur.

Bilen oturur etkinliği nasıl yapılır?

“Bilen Oturur” etkinliği oldukça eğlenceli ve etkili bir dil öğrenme yöntemi gibi görünüyor! İşte bu etkinliği uygulamanın adımları:

  1. Kelime Seçimi: Öğretmen, sınıftaki öğrencilere öğrenilmesi gereken yeni kelimeleri belirler. Bu kelimeleri tahtaya yazarak sınıfa gösterir.
  2. Eş Anlamlıları Belirleme: Öğretmen, her kelimenin tahtadaki eş anlamlılarını yazarak açıklar. Öğrencilerle birlikte bu eş anlamlıları konuşarak öğrenme sürecini pekiştirebilir.
  3. Öğrencileri Ayağa Kaldırma: Öğrencilere, öğrenilen kelimelerin eş anlamlılarıyla ilgili sorular sormak için ayağa kalkmalarını söyler.
  4. Sorular Sorma: Öğretmen, tahtadaki her kelimenin eş anlamlısıyla ilgili bir soru sorar. Örneğin, “Bu kelimenin başka bir anlamı nedir?” veya “Eş anlamlısı ne?” gibi sorular sorabilir.
  5. Doğru Cevap Verenlerin Oturması: Doğru cevap veren öğrenci oturur ve diğerleri ayağa kalmaya devam eder.
  6. Devam Etmek: Etkinlik, tahtadaki bütün kelimelerin eş anlamlıları bulunana kadar devam eder. Her doğru cevap sonrasında oturan öğrenci sayısı artar.

Bilen oturur etkinliği için ipuçları:

  • Etkinliği yöneten kişi, etkinliğin amacını ve kurallarını açıkça belirtmelidir.
  • Etkinlik sırasında katılımcıları cesaretlendirin ve destekleyin.
  • Etkinliği daha eğlenceli hale getirmek için, öğrencilere farklı veya ilginç eş anlamlılar vermeyi deneyin.

Bilen oturur etkinliği, öğrencilerin yeni kelimeleri öğrenmelerine ve aktif katılımlarını teşvik ederek dikkatlerini sürdürmelerine yardımcı olabilecek eğlenceli ve etkili bir dil öğrenme yöntemidir.



Yazdır

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin



  Beğen | 0  kişi beğendi